0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
دلایلی برای خرید اره بادی

اگر شما هم یک شخص فنی باشید حتما میدانید که اره یکی از ابزارهای مورد استفاده برای کار به شمار می آید . در گذشته اره به صورت دستی و معمولا  برای برش چوب  استفاده میشد . اما با گذشت زمان با ورود اره به کارگاه ها و کارخانه جات، شکل ظاهری و نوع کارکرد این ابزار دست خوش تغییرات زیادی شد . برش های ظریف ، سرعت کار و عوامل دیگر باعث شد تا شرکت ها شروع به تولید اره ها با قابلیت ها و سایزهای مختلف بکنند .

انواع اره    

اره دستی

خوب استایل اولیه و قدیمی اره نوع دستی آن بود که از معمولا از یک دسته چوبی یا پلاستیکی و تیغه متصل به آن تشکیل میشد . بدنه تیغه آن یا به صورت مدور یا به صورت صاف در بازار موجود بود که البته بدنه آن نقش مهمی در عملکرد اره داشت.

انواع اره دستی

اره برقی

اره برقی همانطور که از نامش پیداست با برق کار می کند. این اره ها معمولاً با مونتاژ اجزای مختلف مانند موتور، تیغه، دسته و ویژگی های ایمنی ساخته می شوند. موتور به عنوان قلب دستگاه، انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند و اره را قادر می‌سازد تا مواد را بدون زحمت برش دهد.

اره بادی ( پنوماتیک )

این مدل از اره ها از موتور پنوماتیک، تیغه، دسته و شیرهای کنترل ساخته شده اند. موتور پنوماتیک هوای فشرده را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند و نیروی لازم برای برش مواد مختلف را فراهم می کند.

اره های رفت و برگشتی این دستگاه قابلیت خرد کردن تکه های چوبی و ورقه های فلزی را دارند و این کار را به سرعت انجام می دهند . 

 اره بادی برای چه کارهایی مناسب است ؟

اره های بادی در صنایع و کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از مناطق متداول که در آن اره های پنوماتیک استفاده می شود عبارتند از:

ساخت و ساز

اره های پنوماتیک اغلب در کارگاه های ساختمانی برای کارهایی مانند برش بتن، آجر و سایر مصالح ساختمانی استفاده می شوند.

فلزکاری

 اره‌های پنوماتیکی برای برش ورق‌های فلزی، لوله‌ها و میله‌ها عالی هستند و آنها را به ابزارهای ارزشمندی در ساخت و تولید فلز تبدیل می‌کنند.

نجاری

اره های پنوماتیک را می توان برای برش چوب در نجاری، مبلمان سازی و سایر پروژه های نجاری استفاده کرد. آنها اغلب در کارهایی مانند قاب چوبی، برش پانل ها و شکل دادن به اجزای چوبی استفاده می شوند.

اره بادی در نجاری

خودرو و هوافضا

هنگام ایجاد برش های دقیق  روی موادی مانند فایبرگلاس، فیبر کربن و کامپوزیت‌ها در صنایع خودروسازی و هوافضا از اره‌های بادی استفاده می‌شود.

اینها تنها چند نمونه از مواردی است که می توان از اره های پنوماتیکی استفاده کرد، اما تطبیق پذیری آنها باعث می شود در بسیاری از صنایع و کارهای دیگر مفید باشند.

اره های بادی برای چه کاری مناسب نیستند ؟

با اینکه اره‌های پنوماتیک ابزاری  همه‌کاره و قدرتمند هستند،  اما در مواردی ممکن است انتخاب ایده‌آل نباشند :

نبود هوای فشرده

 اره های بادی برای کار کردن به منبع هوای فشرده نیاز دارند. پس در مواردی مثل تعمیرات خانگی که دسترسی به هوای فشرده وجود ندارد ، اره پنوماتیک به درستی کار نخواهد کرد.

تحرک محدود

اره های بادی معمولاً به یک شلنگ هوا متصل می شوند که می تواند دامنه حرکت را محدود کند و این در شرایطی مانند کار در فضاهای تنگ یا در ارتفاعات که تحرک بالایی مورد نیاز است، ، برای اره بادی یک ضعف به حساب می آید.

شرایط مرطوب یا زیر آب: ابزارهای بادی، از جمله اره های بادی، برای استفاده در شرایط مرطوب یا زیر آب طراحی نشده اند. آب می تواند به ابزار آسیب برساند و عملکرد آن را به خطر بیندازد. در چنین مواردی، ابزارهای تخصصی طراحی شده برای استفاده مرطوب یا زیر آب مناسب تر خواهند بود.

همیشه ضروری است که الزامات خاص کار مورد نظر را در نظر بگیرید و اطمینان حاصل کنید که ابزار انتخاب شده مناسب ترین برای کار است.

 میزان برش چوب برای اره بادی

مقدار قطر چوبی که اره بادی می تواند برش دهد به مدل خاص و نوع اره پنوماتیک مورد استفاده بستگی دارد. به طور کلی، اره‌های پنوماتیکی در اندازه‌ها و پیکربندی‌های مختلف برای رسیدگی به نیازهای مختلف برش در دسترس هستند. ظرفیت برش اره پنوماتیکی می تواند از قطرهای نسبتاً کوچک تا قطرهای بزرگتر متغیر باشد.

اره‌های بادی کوچک‌تر، مانند اره‌های رفت و برگشتی یا اره منبت کاری ، معمولاً برای برش چوب با قطرهای متفاوت از 4 تا 6 اینچ طراحی می‌شوند که بستگی به تیغه خاص و قدرت اره دارد.

از سوی دیگر، اره‌های پنوماتیک بزرگ‌تر، مانند اره‌های زنجیری یا اره‌های مدور، می‌توانند قطرهای بسیار بزرگ‌تری از چوب را برش دهند. این نوع اره‌ها معمولاً در جنگل‌داری، قطع درختان یا برنامه‌های قطع درختان مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توانند تنه درختان یا کنده‌های بسیار بزرگ‌تر را با قطرهای مختلف از چندین اینچ تا حتی چند فوت برش دهند.

اره بادی چه نوع فلزی را می تواند برش دهد ؟

اره های پنوماتیکی قابلیت برش انواع فلزات را دارد که به چند نمونه از این فلزات اشاره میکنیم :

فولاد

 اره‌های پنوماتیکی می‌توانند درجات مختلف فولاد مانند فولاد نرم، فولاد ضد زنگ و فولاد ساختاری را برش دهند. آنها اغلب در صنایع فلزکاری برای کارهایی مانند برش لوله های فولادی، میله ها یا ورق ها استفاده می شوند.

آلومینیوم

اره های پنوماتیکی می توانند به طور موثری آلومینیوم و آلیاژهای آن را برش دهند. آلومینیوم معمولاً در صنایعی مانند خودرو استفاده می شود و اره های پنوماتیکی می توانند برش قطعات آلومینیومی را با دقت انجام دهند.

مس

از اره های بادی می توان برای برش لوله های مسی، ورق ها یا سایر مواد مسی استفاده کرد. مس در لوله کشی، سیم کشی برق و صنایع مختلف استفاده می شود و اره های پنوماتیک را در کار با مس مفید می کند.

برنج و برنز

اره‌های پنوماتیکی قابلیت برش برنج و برنز را دارند که معمولاً در کاربردهای تزئینی، آلات موسیقی و اجزای مختلف صنعتی استفاده می‌شوند.

چدن

اره‌های پنوماتیکی همچنین می‌توانند چدن را که در کاربردهایی مانند لوله‌ها، بلوک‌های موتور و قطعات ماشین‌آلات سنگین استفاده می‌شود، برش دهند.

 

شایان ذکر است که ظرفیت برش خاص اره پنوماتیک ممکن است بسته به نوع و ضخامت فلزی که برش داده می شود متفاوت باشد. رجوع به دستورالعمل های سازنده و استفاده از تیغه های برش یا دیسک های مناسب طراحی شده برای فلز خاصی که با آن کار می کنید همیشه مهم است.

مقایسه اره های بادی و اره های برقی

منبع تغذیه

اره‌های برقی معمولاً توسط موتورهای احتراق داخلی کوچک یا موتورهای الکتریکی کار می‌کنند، در حالی که اره‌های بادی به هوای فشرده تولید شده توسط کمپرسور هوا متکی هستند. این تفاوت در منبع تغذیه بر قابلیت حمل و در دسترس بودن منبع تغذیه تأثیر

 می گذارد.

کاربرد برش

اره‌های برقی عمدتاً برای برش چوب طراحی شده‌اند و برای کارهایی مانند قطع درختان، چوب‌برداری و آماده‌سازی هیزم ایده‌آل هستند. از سوی دیگر، اره‌های بادی متنوع‌تر هستند و می‌توان از آن برای برش مواد مختلف از جمله چوب، فلز، بتن و غیره استفاده کرد.

مکانیسم برش

اره‌های برقی دارای یک زنجیر چرخان با دندانه‌های تیز هستند که مواد را در یک حرکت مداوم برش می‌دهند. اره های پنوماتیک بسته به نوع ممکن است دارای تیغه های رفت و برگشتی، تیغه های دایره ای یا دیسک های ساینده باشند که مواد را به صورت رفت و برگشت یا دایره ای برش می دهند.

قدرت و ظرفیت برش

اره‌های برقی به طور کلی توان و ظرفیت برش بیشتری را فراهم می‌کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا با قطر چوب‌های بزرگ‌تر مانند تنه درختان یا کنده‌ها کار کنند. اره‌های پنوماتیکی، در حالی که قدرتمند هستند، ممکن است بسته به نوع و مدل خاص، ظرفیت برش متفاوتی داشته باشند.

تولید صدا

اره های برقی به دلیل داشتن موتورهای احتراق داخلی، پر سر و صداتر هستند . در حالی که اره‌های پنوماتیکی چون با هوای فشرده کار می‌کنند، معمولاً صدای کمتری تولید می‌کنند و آلایندگی صفر دارند، که آنها را دوستدار محیط زیست می‌کند.

در نهایت، انتخاب بین اره برقی و اره پنوماتیکی به نیازهای خاص برش، نوع مواد، الزامات تحرک و دسترسی به منابع برق بستگی دارد. هر دو ابزار نقاط قوت خود را دارند و برای کاربردهای مختلف مناسب هستند.

تولید صدا

دلایل خرابی اره بادی چیست ؟

اره پنوماتیک مانند هر ابزار مکانیکی به دلایل مختلف ممکن است خراب شود. در اینجا برخی از مشکلات رایج که می تواند باعث خرابی اره پنوماتیک شود را توضیح میدهیم :

مشکلات تامین هوا

یکی از دلایل اولیه خرابی در اره های بادی مربوط به تامین هوا است. مسائلی مانند فشار ناکافی هوا، نشت هوا، یا انسداد در شیلنگ هوا می تواند منجر به قطع برق یا عملکرد ناسازگار اره شود.

خرابی های مکانیکی

اره های بادی از اجزای مکانیکی متعددی شامل موتورها، چرخ دنده ها، یاتاقان ها و اتصالات تشکیل شده اند. هر گونه نقص یا خرابی این قطعات می تواند منجر به خرابی اره شود. این می تواند شامل مسائلی مانند فرسودگی موتور، آسیب دنده یا خرابی بلبرینگ باشد.

مشکلات تیغه یا دیسک

 تیغه برش یا دیسک مورد استفاده در اره پنوماتیکی ممکن است به مرور زمان فرسوده یا آسیب ببیند. اگر تیغه کدر، خم یا شکسته شود، می تواند باعث عملکرد ضعیف برش، لرزش یا حتی جابجایی تیغه شود و در نتیجه اره خراب شود.

گرمای بیش از حد

استفاده مداوم یا طولانی مدت از اره پنوماتیک بدون خنک کننده یا تهویه مناسب می تواند باعث گرم شدن بیش از حد موتور یا سایر قطعات داخلی شود. گرمای بیش از حد می تواند منجر به از کار افتادن موتور یا آسیب به سایر قسمت های مهم اره شود.

تعمیر و نگهداری نادرست

شیوه های نگهداری ناکافی یا نادرست می تواند منجربه خرابی اره پنوماتیکی شود . غفلت از موارد تعمیر و نگهداری مانند تمیز کردن، روغن کاری و بازرسی می تواند منجر به تجمع زباله، عدم روانکاری مناسب، و در نهایت منجر به خرابی شود.

شایان ذکر است که خرابی ها می تواند به دلیل عوامل خارجی مانند استفاده نادرست از اره یا آسیب تصادفی ابزار رخ دهد. برای به حداقل رساندن خرابی ها، نگهداری منظم، استفاده صحیح و رعایت دستورالعمل های سازنده توصیه می شود.

انواع اره بادی

انواع مختلفی از اره های پنوماتیکی وجود دارد که هر کدام برای کاربردهای برش خاصی طراحی شده اند. در اینجا چند نوع رایج از آن را برای شما توضیح میدهیم :

اره رفت و برگشتی پنوماتیک

 این ابزار که به عنوان اره رفت و برگشتی هوا نیز شناخته می شود، از حرکت رفت و برگشتی برای برش مواد مختلف مانند فلز، پلاستیک و چوب استفاده می کند. اغلب در ساخت و ساز، تعمیر بدنه خودرو و کارهای تخریب استفاده می شود. از مدل های برتر اره های رفتی برگشتی میتوان به  اره بادي كواني مدل KI-4831 یا اره بادی جاتکس مدل GP-0822اشاره کرد .

اره بادی کوانی

اره مدور پنوماتیک

این نوع اره دارای یک تیغه دایره ای است که با چرخش برش های دقیقی را از طریق مواد مختلف ایجاد می کند. معمولاً در صنایع چوبی، ساختمانی و فلزکاری استفاده می شود.

اره منبت کاری اره مویی پنوماتیک

اره منبت کاری یا اره مویی بادی، اره ای همه کاره است که از یک حرکت رفت و برگشتی با تیغه ای باریک برای ایجاد برش های منحنی پیچیده در موادی مانند چوب، فلز و پلاستیک استفاده می کند. در صنایع دستی، نجاری و کاربردهای هنری مورد علاقه است.

اره نواری پنوماتیک

این اره از یک نوار دندانه پیوسته تشکیل شده است که روی دو چرخ می چرخد ​​و امکان برش مستقیم یا منحنی را در مواد مختلف فراهم می کند. اغلب در کاربردهای فلزکاری، ساخت و برش لوله استفاده می شود.

خرید اره بادی

 

اما در زمان خرید یک ابزار به این مهمی حتما باید مواردی را در نظر داشت . مواردی مثل ظرفیت برش مورد نظر ، قدرت و سرعت دستگاه ، ویژگی های ارگونومیک مانند دسته های راحت، سیستم های ضد لرزش و دسته های قابل تنظیم ، ویژگی های ایمنی مانند محافظ تیغه، قفل ماشه و مکانیسم های ضد لگد ، کیفیت ساخت ، سازگاری با سیستم کمپرسور هوای موجود ، در دسترس بودن لوازم جانبی و ملحقات اضافی مانند تیغه های مختلف را باید مدنظر داشته باشید . در کنار تمام این موارد نظرات را بخوانید و توصیه‌هایی را از متخصصان ابزاریست یا کاربران عزیز این مجموعه دریافت کنید تا در مورد عملکرد، قابلیت اطمینان و رضایت کلی اره اطلاعاتی کسب کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارکرد اره بادی ، از ویدئوی معرفی و نوع کارکرد اره بادی دیدن فرمایید .